سلام

داخل این مقاله می خواهیم با سخنرانی آسانسوری آشنا شویم

سخنرانی آسانسوری به سخنرانی گفته می شود که حداکثر 3 دقیقه است

و در آن کاری انجام می شود که فرد علاقه مند به ارتباط با ما می شود

یعنی هدف ایجاد یک ارتباط سریع و با ارزش است

منظورم از با ارزش ارتباطی طولانی مدت است

اما واقعا برقراری همچین ارتباطی لازم است؟

یک بار با خودتان مرور کنید

تا حالا چند نفر را دیده اید که می توانستند به شما کمک کنند

یعنی برقراری ارتباط با آن افراد برایتان مهم بوده

و حالا از ان نفرات، با چند نفر ارتباط گرفته اید؟

به طور میانگین هر فرد در طول عمر خود 10 نفر را می بیند که می توانند تمام آرزو ها

تکرار می کنم، تمام آرزو ها و نیاز های فرد را برآوره کند

تا حالا شما از این 10 نفر چند نفر را دیده اید؟

آیا برای نفرات بعدی برنامه ای دارید؟

سخنرانی آسانسوری بهترین ابزار برای ایجاد این ارتباط است

زیرا وقت ما محدود است

پس باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم

به شما پیشنهاد می کنم این سری مقالات را دنبال کنید

تا هر چه زود تر به موفقیت های خود برسید

اول نکته اینجاست که سخنرانی آسانسوری به هیچ عنوان بداهه نیست

یعنی با از قبل برای آن آماده می شویم

پس حتما به یاد داشته باشید که تمرین کنید

در پایین به بیان برخی نکات می پردازیم

و در هر مقاله نکات دیگری را اضافه خواهیم کرد

نکته 1 - توضیحات بی دلیل

زمان ما در سخنرانی آسانسوری محدود است

پس باید و باید صحبت ما بدون توضیحات اضافه باشد

کار ما واقعا سخت است

چون 3 دقیقه نه آنقدری زیاد است که ما بخواهیم توضیح دهیم

و نه آنقدری که به خواهیم نکات را کلی بگوییم

در مقاله آغاز و پایان سخنرانی در این باره صحبت کردیم

که قبل از هر سخنرانی از خود بپرسید هدفتان چیست؟

هدفتان آشنایی با شما و نام شماست؟

یا سرمایه گذاری؟

و هزاران هدف دیگر

در همان مقاله هم به این نکته اشاره کردم که در نظر داشته باشید

هدف شما باید نزدیک به هدف فرد مقابل باشد

پس فقط توضیحات مورد نیاز را جدا کنیم و برای ارائه آماده کنیم

نکته 2- برای توضیحاتمان دلیل بیاوریم

به طور مثال

اگر بگوییم که شرکت ما جزو بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه است

اصلا جمله خوبی نیست!

چرا که فرد مقابل ممکن است از این بزرگی برداشت های مختلفی کند

مثلا ممکن است با خود بگوید، اینها هم از همان شرکت هایی هستند که آدم معلوم نیست کارش کجاست و کار ها گم می شوند لازم است از این سر به آن سر بدوید

به طور مثال یک سری از جملات بهتر را در پایین به عنوان مثال برایتان می نویسم

شرکت ما جزوه بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه است، و این موجب خدمت رسانی سیار زیاد ما می شود

شرکت ما جزوه بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه است، در آغاز ما شرکت کوچکی بودیم و با حمایت های مردم به اینجا رسیدیم

شرکت ما جزوه بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه است، و ما در صورت رخ دادن هر مشکلی در سیستم جای گزین هایی همیشه داریم

به نظرتان جملت پایین از بالایی بهتر نبودند؟

فقط لازم به ذکر است

بین بیان خصوصیت، توضیح و... و علت و خوبی آن ما می توانیم از مکث، و این، اهمیت این مورد اینجاست، این را به این دلیل گفتم و هزاران کلمه دیگر استفاده کنیم

نکته قابل توجه این کلمات اینجاست که فرد کاملا متوجه دلیل بیان حرف ما می شود

تا مقالات و نکات بعدی خدانگهدارتان

منبع: teacher-hooman.blog.ir