سلام

توی این مقاله قراره یادبگیریم چطور یک سخنرنای را شروع کنیم و به اتمام برسانیم

اول از همه

اینکه این دو بخش بسیار اهمیت دارند و مهم هستند

در اول سخنرانی مخاطب تصمیم می گیرد که به حرف شما گوش دهد یا نه؟

که اگر جواب نه باشد ......

اما حالا ما باید چی کار کنیم؟

اگه پایان سخنرانی بد باشد

افراد دیگر در سمینار های ما شرکت نخواهند کرد

و کلی سوال هم برایشان پیش می آید

اول از باید بگم که مراقب باشید!

در میان سخنرانی هم اگر حضار خسته شوند کار شما سخت می شود

اوا از همه برویم اول سخنرنای را شروع کنیم!

در اول سخنرانی باید به این سوال فرد پاسخ دهید که اصلا چرا باید به حرف های تو گوش کنم؟

واقعا چرا؟

قبل از هر سخنرانی این سوال را از خود بپرسید

تا بتوانید شروع قدرتمندی داشته باشید

با این کار تا حدی اگر در میان حرف خسته کننده باشید

مخاطب به خاطر اهمیت و یادگیری به شما گوش می کند

این بزرگ ترین مشکل سیستم آموزشی ما است!

چون دانش آموزان نمی دانند چرا باید درس بخوانند؟

و این درس به چه دردی می خورد؟

و به همین دلیل هم دانش اموزان علاقه ای به درس خواندن ندارند

خب حالا ما دقیقا باید چی کار کنیم

مثلا در مدرسه زمانی که معلم مجبور است درس را بدهد

وقتی ما داریم سخنرانی می کنیم

چطور این اهمیت را به فرد بگوییم؟

اول از همه اینکه بهترین زمان همان اول کار است

چون قرد تا آخر راه همراه ما خواهد بود

وگرنه دیگه اصلا به ما گوش نمی کند

اما مراقب باشید، که ربط خوبی پیدا کنید

برای اینکار نیاز به شناخت مخاطبان دارید

وقتی مخاطبانتان را می شناسید

به راحتی چرایی خودتان را پیدا خواهید کرد

خیلی خوب است که یک سری چرایی عمومی هم پیدا کنید

یعنی چی؟ 

یعنی مثلا من در هر جمعی بروم و قرار باشد در مورد برنامه نویسی صحبت کنم

یک سری چرایی عمومی در جیب خود آماده دارم

مثلا اینکه شما دیگه لازم نیست که کار های تکراری انجام دهید

شما کارهاتون سرعت می گیره و خیلی از کار ها را کامپیوتر به عهده می گیرد

و شما می توانید خیلی پیرفت کنید 

و کلی چرایی دیگه که بسته به شرایط از آن ها استفاده می کنم

 

اقدامک:

شما هم همین الان یک سری چرایی عمومی برای خود پیدا کنید و هر جالازم شد از آنها استفاده کنید

 

خب حالا چطور این چرایی را ارائه دهیم؟

ما دقیقا باید این چرایی را بیام کنیم

به صورتی کاملا ساده

خیلی خوب است که بتوانیم آنها در قالب یک سری سوال بیان کنیم تا افراد به فکر وا داشته بشوند

و بعد پاسخ خودمان را می دهیم

مثلا

ایا شما کار هایی را هر روز تکرار می کنید؟

چرا آنها را به کامپیوترتان نمی سپارید؟

من اینجا هستم تا به کار شما سرعت دهم

یا

ایا می خواهید به کار هایتان سرعت ببخشید؟

من اینجا هستم تا به شما کمک کنم


به طور مثال فیلم پایین یکی از تبلیغ های وبلاگ ما است

این مطلب ادامه دارد...

در مطالب بعدی به ادامه این موضوع خواهیم پرداخت

منتظر نظراتتان هستیم☺

منبع: teacher-hooman.blog.ir