سلام،

من هومان سلیم زاده هستم و در این مقاله قصد دارم برایتان در مورد این صحبت کنم که چطور دوست داشتنی تر باشیم، در مقاله قبلی که در مورد ثروت بود، راهکاری در مورد اینکه چطور دیگران ما را بیشتر دوست داشته باشند گفتیم و در این مقاله قصد به بیان راهکار دیگری داریم.

مغز هر کس به شکلی کار میکند، مغز من با مغز شما به شکل متفاوتی کار میکند و به همین شکل برای همه

اما یک چیز را می توان گفت، و آن هم این است که به هر حال برای هر نفر یک نیم کره مغزش بیشتر از آنیکی کار می کند، به غیر افرادی که از هر دو آنها استفاده می کنند.

پس یا نیم کره چپ شما، یا نیمکره راست شما، بیشتر کار می کند یا هردو به یک اندازه کار میکنند.

در کانال تلگرام "از رویا تا موفقیت" چندی پیش در مورد کار های مختلفی که هر نیمکره انجام می دهد صحبت کردم،

کاری که شما باید انجام دهید این است که باید به این موضوع فکر کنید که فرد مقابلتان کدام نیکره اش فعال تر است.

از آنجایی که کنترل بخش راست بدن با نیمکره چپ است و کنترل نیمه چپ بدن با نیمکره راست، دقت کنید که فرد مقابلتان با کدام دستش می نویسد، غدا می خورد، راه رفتن را شروع می کند، چیزی را برمی دارد و....، بعد شما موفق می شوید که بدانید با فرد مقابلتان چطور صحبت کنید

مثلا هنگام خرید لب تاب، فرد احساسی به این نگاه می کند که چه رنگی است؟ خوشگل است یا نه، صفحه نمایشش چه قدر زیبا است و چیز هایی از این شکل.

و فرد منطقی به این که قیمتش چه قدر است؟ کار من را راه می اندازد یا نه؟ و ....

پس موقع خرید لب تاب وقتی می خواهید کسی را قانع کنید که کدام را بخرد می توانید با استفاده از این راه انتخاب او را مدریت کنید.

نکته: اگر که فرد مقابل شما هر دو نیمکره اش فعال بود کار شما خیلی سخت می شود!، چون باید حواستان به هر دو بخش باشد.

پس از این به بعد سعی کنید که با افراد نسبت به نیمکره اش صحبت کنید، مثلا با افرادی که نیمکره راست فعال تری دارند بیشتر لذت می برند تا در مورد مباحث احساسی با آنها صحبت شود، و افراد با نیمکره چپ برعکس.

ممنون از توجهتون.

  منبع : teacher-hooman.blog.ir