سلام

(این مقاله به سبک خاصی نوشته شده، متن این مقاله در اصل مکالمه هومان و هامان هستش، امیدوارم لذت ببرید)

هومان: توی این سری مقالات قراره با هم برنامه نویسی رو یادبگیریم

هامان: چی؟ برنامه نویسی؟ من از یک سری کد بی معنا هیچی سر در نمی آورم؟

هومان: نگران نباش، ما برنامه نویسی را از پایه شروع می کنیم، و با هم قدم به قدم پیش می رویم تا به آن سطح برسیم، در ظمن کد های برنامه نویسی عموما بی معنا نیستند، فقط برخی مخفف کلمات دیگری هستند

هامان: خب حالا اصلا که چی؟ چرا برنامه نویسی، من که یک ...(شغل شما) هستم

هومان: دوست عزیز، برنامه نویسی در اصل ابزاری برای سرعت بخشی به کار های ما است، به طور مثال اگر هر روز یک کار تکراری را انجام می دهید می توانید آن را به کامپیوتر بسپارید، یا می توانید به کار های خود کیفیت ببخشید، به زبان ساده برنامه نویسی یک ابزار است که به شما کمک کند

هامان: خب باشه، برای موفقیت خودم برنامه نویسی یادمیگیرم، اما حالا از کجا و چه زبانی شروع کنم؟

هومان: ما زبان های برنامه نویسی مختلفی داریم، که لازم به ذکر است هر یک برای کاری ساخته شده است، ما در این سری مقالات به آموزش زبان پایتون که یکی از آسان و کاربردی ترین برنامه ها است می پردازیم، در آغاز با مبانب برنامه نویسی آشنا و بعد به کتابخانه ها و... های تخصصی تر خواهیم پرداخت

هامان: من حالا چی کار کنم؟

هومان: توی ادامه این مقاله می خواهیم پایتون را نصب کنیم، و محیط کارمان را راه بیندازیم، آماده ای که یک برنامه نویس حرفه ای بشی؟

هامان با کمال میل، من همیشه دنبال این بودم که برنامه نویسی رو یادبگیرم، و به کار هایم سرعت ببخشم

هومان: اول از همه باید به سایت پایتون برویم

به آدرس: python.org

روی بخش downloads  کلیک می کنیم (این بخش در نوار آبی رنگ قرار دارد)

در این صفحه می توان نسخه های پایانی منتشر شده برای ویندوز را دانلود کرد

کاربران مک می توانند به این لینک مراجعه کنند

و کاربران دیگر سیستم عامل هم به این لینک مراجعه کنند

در مورد نسخه های پایتون لازمه که بگم

ما در این آموزش از نسخه 3.3 ویندوز استفاده می کنیم

به شما هم پیشنهاد می کنم از این نسخه استفاده کنید زیرا خیلی از دستورات پایه در پایتون 2 و 3 متفاوت است

روی لینک مورد نظر کلیک می کنید و فایل پایتون برایتان دانلود می شود

و پس از آن آن را به راحتی نصب می کنید

تا آموزش بعدی خدانگهدارتون باشه

منبع: teacher-hooman.blog.ir